Використання дихальної гімнастики для дітей, які заїкаються

Автор(и)

  • Анатолій Кравченко Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Україна http://orcid.org/0000-0002-9523-7435
  • Ірина Кравченко Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Україна http://orcid.org/0000-0001-9240-5993

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.135-146

Ключові слова:

заїкання, корекція, мовленнєве дихання, дихальна гімнастика

Анотація

Висвітлено особливості подолання заїкання з позиції комплексного підходу, де одним із засобів виступає дихальна гімнастика. Описано дихальну гімнастику, яка забезпечує правильне мовленнєве дихання, подані вправи для набуття навичок правильного повного вдиху і видиху, фіксованого видиху зі звуком, наголошено на застосуванні дихальних імітаційних вправ для дітей із заїканням, дихальні вправи з елементами фонаційної гімнастики та ігровий дихальний метод у корекції заїкання.

Акцентовано увагу фізичним вправам, що сприяють розвитку м’язової системи та вихованню узгоджених рухів, покращенню роботи легень, серця, обміну речовин, створенню гарного настрою у дітей та стимуляції їх до певної діяльності.

Проведено корекційну роботу щодо удосконалення дихальної гімнастики у дітей, які заїкаються, з’ясовано, що дихальні вправи, як важлива складова комплексної системи подолання заїкання, спрямовані на збереження та покращення здоров’я дітей, підвищення рівня фізичної підготовки та працездатності, що сприяє формуванню та нормалізації мовлення, виробленню позитивних особистісних якостей у дітей означеної категорії. Відзначено, що оволодіння комплексом дихальної гімнастики необхідно здійснювати поступово. Наголошено, що виконання дихальних вправ з форсуванням дітей, які заїкаються, можуть призвести до неприємних суб’єктивних відчуттів. Досліджено, що дихальні гімнастичні вправи потрібно застосовувати в усі періоди корекційного впливу.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Кравченко, А., & Кравченко, І. (2025). Використання дихальної гімнастики для дітей, які заїкаються. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (19), 135–146. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.135-146