Аналіз досліджень травматичного стресу у дітей з порушеним розвитком

Автор(и)

  • Ірина Марціновська Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-2203-4047

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.170-181

Ключові слова:

діти з порушеннями психофізичного розвитку, стрес, травма, посттравматичний стресовий розлад, невроз

Анотація

Здійснено теоретичний та практичний аналіз досліджень впливу стресових та травматичних факторів на особистість дітей з порушеннями психофізичного розвитку. Висвітлено особливості проявів наслідків стресу у дітей з інтелектуальними порушеннями. Акцентовано на труднощах у розмежуванні поведінкових та емоційних наслідків стресових факторів від інших видів невротичних розладів у дітей з інтелектуальними порушеннями. Розглянуто два різні підходи до розуміння формування та перебігу невротичних розладів у дітей з когнітивними порушеннями. Наведено авторські дослідження, що розширюють розуміння формування постстресу у цієї категорії дітей. Визначено, що симптоми неврозу подібні з психоемоційними, психосоматичними проявами, що супроводжують розвиток дітей з психофізичними порушеннями, що ускладнює розмежування невротичних проявів та ПТСР. З’ясовано, що наявність психофізичного порушення у розвитку дитини, частіше ніж у дітей з типовим розвитком, призводить при травматичних життєвих подіях до розвитку посттравми.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Марціновська, І. (2025). Аналіз досліджень травматичного стресу у дітей з порушеним розвитком. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (19), 170–181. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.170-181