Особливості застосування здоров’язберігаючих технологій у навчанні дітей з ООП

Автор(и)

  • Юлія Михальська Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-8378-5928
  • Ірина Рудзевич Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0001-9165-5237

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.191-201

Ключові слова:

здоров’язберігаючі технології, діти з особливими освітніми потребами, здоровий спосіб життя, корекційні технології, навчання, технології збереження та стимулювання здоров’я

Анотація

У статті розглянуті новітні та найбільш ефективні технології здоров’язбереження, які доцільно використовувати при навчанні дітей з особливими освітніми потребами: навчання здоровому способу життя, технології збереження та стимулювання здоров’я, корекційні технології. Відзначається, що використання здоров’язберігаючих технологій в навчанні дітей з ООП є профілактичним методом, який не дає порушенням здоров’я з часом посилюватися і відповідно не утруднювати навчальний процес. Для кращого результату здоров’язберігаючі технології повинні включають такі компоненти, як варіативність методів і форм навчання; оптимальне поєднання рухових і статичних навантажень; навчання в малих групах; використання наочності; поєднання різних форм надання інформації; створення емоційно сприятливої атмосфери; формування мотивації до навчання; культивування знань з питань здоров’я. Передбачається обов’язкове використання психолого-педагогічних прийомів, методів, підходів для вирішення виникаючих проблем із здоров’ям дітей. Тільки комплексне і системне використання цих технологій допомагає досягти вагомих результатів. Здоров’язберігаючі технології, які використовуються в навчальному процесі створюють максимально можливі умови для збереження, зміцнення і розвитку духовного, емоційного, інтелектуального, особистісного та фізичного здоров’я дітей з ООП.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Михальська, Ю., & Рудзевич, І. (2025). Особливості застосування здоров’язберігаючих технологій у навчанні дітей з ООП. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (19), 191–201. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.191-201