Особливості клінічного дослідження причин затримки мовленнєвого розвитку

Автор(и)

  • Оксана Ткач Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0001-8387-8465

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.239-249

Ключові слова:

клінічні прояви, апаратні методи дослідження, мовленнєві зони кори головного мозку, міжпівкульна асиметрія

Анотація

Стаття містить дослідження причин виникнення затримки мовленнєвого розвитку у дітей раннього віку. Описані симптоми даного порушення, клінічні та апаратні методи вивчення проявів даного порушення у дітей від народження та до трьох років. Поданий опис педагогічних проявів затримки мовленнєвого розвитку та особливості відображення патологічних змін в будові та функціонуванні головного мозку та його стовбурах. Наведені приклади клінічного опису патологічних симптомів на ехоенцефалограмі, при нейросонографічному та допплерівському дослідженні. Висвітлені причини затримки мовленнєвого розвитку, до яких віднесено церебральну гіпоксію/ішемію, пологову травму ЦНС, інфекції ЦНС, системні дисметаболічні та токсико-метаболічні порушення. Прослідковано зв’язок між проявами затримки мовленнєвого розвитку та даними рентгенологічного дослідження порушень цілісності та функціональності шийного відділу хребта. Дані нейросонографії підтверджують проблеми з гармонійним кровопостачанням та підтриманням типової ліквородинаміки у судинах та шлуночках головного мозку. У дослідженні наводяться результати розшифрування результатів ехоенцефалографії стосовно проходження хвиль різної частотності через структури головного мозку, визначено патологічні стани, що супроводжуються ненормативними показниками частотності та зміни амплітуди відповідних хвиль. Досліджено реакції дітей на слухові стимули, що супроводжували дослідження з допомогою аудіометрії та ехоенцефалографії, а також визначено особливості субкортикальних викликаних потенціалів у домінантній та недомінантній півкулі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Ткач, О. (2025). Особливості клінічного дослідження причин затримки мовленнєвого розвитку. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (19), 239–249. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.239-249