Окремі аспекти співвідношення причин та наслідків шкільної дезадаптації
DOI:
https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-20.83-91Ключові слова:
адаптація, шкільна дезаптація, діти молодшого шкільного віку, шкільна успішність, порушення, поведінка, педагогАнотація
У статті висвітлюються різні трактування причин виникнення та розвитку шкільної дезадаптації в дітей молодшого шкільного віку. У рамках концепції «вступу до хвороби» дезадаптація розглядається як перехідний, передпатологічний стан, головною відмінністю якого є відсутність чітких підстав для постановки нозологічного діагнозу. Розвиток хвороби може проходити через стадію різних дисфункцій, невизначених у сенсі прогнозу та нозологічної належності, і найчастіше зворотних. Стадія таких дисфункцій розглядається як дезадаптація, тобто як один із проміжних станів здоров'я людини в континуумі від норми до патології, найближче до клінічних проявів хвороби. Такі стани характеризуються підвищеною готовністю організму до виникнення того чи іншого захворювання, що формується під впливом різних несприятливих факторів, як екзогенного, так і ендогенного ряду.
Вирішення проблеми шкільної дезадаптації неможливе без вивчення всього комплексу труднощів, що виникають у дитини та взаємовпливу факторів, що діють на неї у школі.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Рішенням №132 від 18.01.2024р. Національної Ради України з питань
телебачення і радіомовлення присвоєно ідентифікатор медіа R30-02175.