Механізми формування волі у дошкільників із порушеннями опорно-рухового апарату засобами плавання

Автор(и)

  • Михайло Литв'яков Комунальна Установа «Центр реабілітації осіб з вадами психофізичного розвитку». Одеса, Україна http://orcid.org/0000-0002-4750-915X

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-20.92-103

Ключові слова:

дошкільники, порушення опорно-рухового апарату, корекція, вольова сфера, плавання

Анотація

У статті надано аналіз літературних джерел з використання можливостей адаптивного фізичного виховання в корекції емоційно-вольової сфери дітей з особливими освітніми потребами. На основі цього аналізу та багаторічного особистого практичного досвіду роботи в басейні із дітьми зазначеної категорії автором розроблено і представлено механізм корекції вольових проявів дітей дошкільного віку з порушеннями опорно-рухового апарату. Він складається з таких елементів: адаптація дітей до водного середовища; контактування обличчя (очей) дитини з водою; дозована затримка дихання у воді; часткове і повне занурення у воду з головою; видих у воду (звичайний і пролонгований); відкривання очей під водою; утримання на воді; самостійне плавання дитини, не торкаючись ногами дна басейну; виконання стрибків у воду з підвищення різними способами з чітким дотриманням усіх правил безпеки; дозована драматизація рухово-ігрового сюжету заняття. Педагогічні спостереження та анкетування фахівців і батьків дітей довели помітне покращення вольової сфери вказаної категорії дітей після дворічного констатувального експерименту.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Литв’яков, М. (2025). Механізми формування волі у дошкільників із порушеннями опорно-рухового апарату засобами плавання. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (20), 92–103. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-20.92-103