Роль медико-біологічних дисциплін у підготовці майбутніх спеціальних педагогів у закладі вищої освіти

Автор(и)

  • Любов Прядко Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Україна https://orcid.org/0000-0002-7168-4601

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-20.119-127

Ключові слова:

заклад вищої освіти, спеціальний педагог, професійна компетентність, професійна підготовка

Анотація

У статті обґрунтовано роль медико-біологічних дисциплін у підготовці майбутніх спеціальних педагогів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у закладах загальної, спеціальної освіти та інклюзивно-ресурсних центрах. Під час вивчення медико-біологічних дисциплін (анатомія, фізіологія та патологія людини, основі генетики, невропатологія, психопатологія, клініка інтелектуальних порушень) майбутній фахівець отримує не просто суму професійно-педагогічних знань, але і має змогу оволодіти ключовими компетентностями, без яких фахова діяльність спеціального педагога просто не можлива. В першу чергу, ці компетентності мають бути спрямовані на формування здатності майбутніх фахівців до емпатії та соціорефлексії. Зазначено, що медико-біологічні знання та навички крім формування професійної компетентності щодо роботи з особами, які мають ООП, дозволять освоїти основи саморегуляції для збереження самовладання в ситуаціях з високим емоційним навантаженням та оптимального виходу зі стресових ситуацій, тобто сприятимуть їм власному здоров’язбереженню. Автор зазначає, що знання анатомо-фізіологічних та психічних особливостей дітей з ООП дає можливість студентам у майбутньому у своїй професійній діяльності володіти наступними уміннями: визначати діагностичні та прогностичні показники психофізичного розвитку при нормотиповому розвитку та патології; оцінювати та виділяти індивідуально-особистісні особливості поведінки дітей; виявляти та уточнювати індивідуальні інтелектуальні особливості дітей з метою визначення індивідуальної освітньої траєкторії; визначати корекційно- розвиткові технології роботи з дітьми з ООП; організовувати свою професійну діяльність з урахуванням сучасних методів діагностики, корекції та реабілітації дітей з ООП; забезпечувати якість їх навчання з використанням сучасних освітніх технологій.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Прядко, Л. (2025). Роль медико-біологічних дисциплін у підготовці майбутніх спеціальних педагогів у закладі вищої освіти. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (20), 119–127. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-20.119-127