Нейропсихологічні підходи до усунення проявів дисграфії у молодших школярів із загальним недорозвиненням мовлення

Автор(и)

  • Оксана Ткач Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0001-8387-8465
  • Оксана Константинів Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-0660-2657

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-20.127-138

Ключові слова:

функціональний базис письма, загальне недорозвинення мовлення, корекційна програма, дисграфія

Анотація

У статті розглядається проблема нейропсихологічного підходу до вивчення причин виникнення порушень писемного мовлення. Визнчено, що формування навички письма складний довготривалий процес, що безпосередньо спирається на досить високий рівень розвитку базових психічних функцій, моторну, сенсорну та емоційну готовність учнів молодших класів до сприймання та перекодування мовленнєвого матеріалу. Розглянуто класифікації дисграфій з урахуванням нейропсихологічного підходу. Запропоновано короткий опис симптомів та визначено причини їх проявів у дітей з різними формами дисграфій. В статті запропоновано комплексну нейропсихологічну корекційну програму з формування готовності дитини до засвоєння відповідної навички. Програма містить три етапи її реалізації та передбачає стабілізацію та активацію енергетичного потенціалу організму. Підвищення пластичності сенсомоторного забезпечення психічних процесів. Оптимізація функціонального статусу глибинних утворень мозку та базису для формування підкірково-кіркових та міжпівкульних взаємодій. Формування операційного забезпечення вербальних та невербальних психічних процесів на сенсомоторному та мнестичному рівнях.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Ткач, О., & Константинів, О. (2025). Нейропсихологічні підходи до усунення проявів дисграфії у молодших школярів із загальним недорозвиненням мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (20), 127–138. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-20.127-138