Методичні аспекти збагачення лексичного запасу старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення засобами природничо-екологічного виховання

Автор(и)

  • Галина Лукачович аспірантка Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0001-7960-2319

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2023-21.75-88

Ключові слова:

дошкільник, природничо-екологічне виховання, загальне недорозвинення мовлення, лексика

Анотація

Стаття присвячена проблемі збагачення лексичного запасу старших дошкільників з загальним недорозвиненням мовлення за допомогою засобів екологічного виховання, а саме природничо-екологічного словника. Проаналізовано можливості використання природничо-екологічних знань для активного розвитку словникового запасу у дітей з мовленнєвими труднощами. У статті висвітлені труднощі у засвоєнні лексики дошкільниками з ЗНМ. У статті пропонується залучення старших дошкільників до вивчення природничо- екологічних тем і одночасного підвищення мовленнєвих навичок. Наведено приклади вправ та завдань, які сприяють формуванню лексичного запасу, розширенню розуміння екологічних понять і розвитку комунікативних здібностей, підкреслена важливість інтеграції природничо-екологічних тем у навчальну програму для дошкільників з ЗНМ та ефективного використання цих знань у корекційному процесі. Зазначено, що екологічне виховання може стати цікавим та результативним засобом збагачення лексичного запасу старших дошкільників із ЗНМ.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Лукачович, Г. (2025). Методичні аспекти збагачення лексичного запасу старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення засобами природничо-екологічного виховання. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (21), 75–88. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2023-21.75-88