Особливості розвитку соціально- побутових навичок у старшокласників з інтелектуальними порушеннями

Автор(и)

  • Олена Вержиховська Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0001-9342-0896

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2023-22.46-61

Ключові слова:

учні з інтелектуальними порушеннями, соціально-побутові навички, розвиток розумових операцій, емотивний розвиток, розвиток практичної діяльності

Анотація

У статті проаналізовано змістові та практичні основи розвитку соціально-побутових навичок у старшокласників з інтелектуальними порушеннями. З’ясовано, що найбільша кількість учнів з інтелектуальними порушеннями 5 (58,33%) та 10 (61,11%) класів має середній рівень сформованості соціально-побутових навичок, зокрема характерним для них є: поверховий аналіз правил поводження у мікро- та макро- середовищі, не здатність до самоствердження; не бажання та не прагнення до покращення власних умінь побутової та соціальної діяльності з однолітками та в родині; афішування позитивних, поверхових та нестійких навичок поведінки у міжособистісних стосунках під час виконання різних видів діяльності; не уміння організовувати самостійне життя та побут; не слідкування за власним здоров’ям. Низький рівень виявлено в 36,11% учнів 5 класу, а достатній у 61,11% – 10 класу. Розвиток соціально-побутових навичок в старшокласників з інтелектуальними порушеннями в освітньому процесі можливий під час навчальних уроків, корекційно- розвиткових та виховних занять, що дозволяє сформувати у них сталі уміння практичної підготовки до життя, поводження в родині та в соціальному оточенні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-13

Як цитувати

Вержиховська, О. (2025). Особливості розвитку соціально- побутових навичок у старшокласників з інтелектуальними порушеннями. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (22), 46–61. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2023-22.46-61