Особливості проведення корекційно-логопедичної роботи при формуванні соціальної компетентності у дітей із загальним недорозвиненням мовлення

Автор(и)

  • Алла Сімко Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-6197-9086

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2023-22.111-123

Ключові слова:

корекційно-логопедична робота, соціальна компетентність, діти із загальним недорозвиненням мовлення

Анотація

У статті окреслено особливості соціальної компетентності у дітей з загальним недорозвиненням мовлення та можливості проектної діяльності у формуванні соціальної компетентності. Визначено та науково обґрунтовано на основі компетентнісного та діяльнісного підходів зміст комплексної корекційно-логопедичної роботи, що включає проектну діяльність, як засіб формування соціальної компетентності. При цьому зазначено, що формування у дошкільника вмінь та навичок, необхідних для повноцінного спілкування – є основним завданням комплексної корекційно-логопедичної роботи. Також окремо відмічається, що враховуючи виявлені індивідуально-типові особливості (емоційно-особистісні особливості розвитку дитини, її мовленнєві та когнітивні можливості, наявність інтересу та бажання займатися), змінювалися акценти експериментального навчання (обсяг роботи, її інтенсивність, тривалість). Доведено, що у процесі міжособистісної комунікації, яка забезпечує обмін інформацією, нормалізуються соціальні контакти з оточуючими людьми (фахівцями, освітянами, батьками, однолітками).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-13

Як цитувати

Сімко, А. (2025). Особливості проведення корекційно-логопедичної роботи при формуванні соціальної компетентності у дітей із загальним недорозвиненням мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (22), 111–123. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2023-22.111-123