Особливості роботи спеціальних закладів середньої освіти з сім’ями учнів

Автор(и)

  • Віталій Співак Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0003-1843-562X
  • Вадим Левицький Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0003-1513-5744

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2023-22.124-134

Ключові слова:

сім’я, діти з порушеннями психофізичного розвитку, вихователі, батьки, адміністрація шкіл, виховання, розвиток

Анотація

У статті висвітлюються результати теоретико-експериментального дослідження питання роботи педагогів та адміністрації спеціальних закладів середньої освіти з сім’ями дітей з особливими освітніми потребами молодшого шкільного віку.

Неблагополучними є сім’ї, які повністю або частково втратили свої виховні можливості в силу різних причин, в результаті чого в них об’єктивно чи суб’єктивно складаються несприятливі умови для виховання дитини.

Вихователі відчувають значні труднощі в роботі з неблагополучними сім’ями. Недостатня кількість науково-методичних рекомендацій щодо діяльності вихователів спеціальних закладів призводить до стихійності у роботі, неузгодженості педагогічних впливів, що знижує результативність виховної роботи. Поза увагою залишаються такі методи роботи, як обговорення педагогічних ситуацій, рольові та ділові ігри, тренінги, ознайомлення з психолого- педагогічною літературою та ін.

Проведена робота дає змогу визначити характерні ознаки сімейного неблагополуччя: негативний емоційно-психологічний сімейний мікроклімат; байдужість батьків, їх нечутливість до особливостей порушень психофізичного розвитку, вікових та індивідуальних психологічних особливостей дитини у процесі сімейного виховання; відсутність контролю зі сторони батьків за успішністю та поведінкою, асоціальний та шкідливий спосіб життя батьків.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-13

Як цитувати

Співак, В., & Левицький, В. (2025). Особливості роботи спеціальних закладів середньої освіти з сім’ями учнів. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (22), 124–134. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2023-22.124-134