ВИКОРИСТАННЯ ПРАКТИЧНИХ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРАВОСВІДОМОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2413-2578.2019-14.80-92Анотація
У статті розглядається проблема використання практичних видів діяльності у виховному процесі закладів середньої освіти для дітей з порушеннями слуху з метою забезпечення ефективності процесу формування правосвідомості учнів старших класів. Метою статті є представлення розроблених та апробованих практичних видів діяльності педагогів та учнів старших класів з порушеннями слуху, спрямованих на формування правосвідомості цієї категорії школярів.
Аналіз літературних джерел та практика роботи свідчать, що формування правосвідомості учнів з порушеннями слуху є важливою умовою їх подальшої успішної інтеграції у соціум. Визначено, що ефективними видами правовиховної роботи, спрямованими на формування правосвідомості старшокласників з порушеннями слуху, є практичні види діяльності, що сприяють формуванню правових знань учнів, розвитку навичок взаємодії, вміння знаходити спільні рішення для досягнення спільної мети, відстоювати власну точку зору, обирати
правильний варіант поведінки. Аналіз розробленого та апробованого педагогічного забезпечення процесу формування правосвідомості старшокласників з порушеннями слуху в позаурочний час дозволив зробити висновок про можливість та ефективність використання практичних видів діяльності для формування правосвідомості учнів з порушеннями слуху. Зокрема, «Обговорення в групі» сприяє розвитку уміння формулювати та аргументовано висловлювати свої думки, уважно слухати інших, ставитися з повагою до думок та висловлювань усіх учасників обговорення; сприяє розвитку уміння лаконічно висловлювати свою думку; «Дискусія» формує вміння визначати свої правові погляди порівняно з поглядами інших, формує правові переконання та правові якості толерантність, коректність, повагу до точки зору іншої людини, мирне вирішення конфліктів; «Робота в парах» спрямована на формування навички співробітництва, уміння активно слухати та висловлюватися, організовувати роботу класу; «Прес» формує уміння формулювати та висловлювати власну думку з дискусійного питання аргументовано, чітко та лаконічно; «Аналіз правової ситуації» спрямований на формування уміння чітко визначати складові правової ситуації, обґрунтовувати способи розв’язання проблем; «Коло ідей» дозволяє обговорювати питання у групі, складати списки ідей; «Розігрування правової ситуації по ролях» вчить чітко дотримуватися своєї ролі, дослухатися до партнерів та вчителя, ставитися до ролі як до реальної життєвої ситуації, аналізувати зіграну роль. Використання різних видів ігор спрямоване на формування уміння демонструвати своє ставлення до певної правової проблеми, виконувати правила гри, вести діалог з учасниками гри, виявляти творчу активність, уміння запобігати порушенню правил гри та отримання ціннісно-правового досвіду використання правових норм.
Отже, використання у виховному процесі закладу середньої освіти для дітей з порушеннями слуху активних та практичних видів діяльності має важливе значення для формування правосвідомості цієї категорії учнів з особливими освітніми потребами. Перспективними напрямками дослідження є розробка та впровадження системи виховних занять; методичних рекомендацій для педагогів щодо формування правосвідомості старшокласників з порушеннями слуху.
Посилання
Бех І. Д. Виховання особистості : у 2 кн. Кн. 1: Особистісно орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади : навч.-метод. видання / І.Д. Бех. – К.: Либідь, 2003. – 280 с.
Бех І. Д. Виховання особистості : у 2 кн. Кн. 2: Особистісно орієнтований підхід: науково-практичні засади : навч.-метод. посіб. / І. Д. Бех. – К.: Либідь, 2003. – 344 с.
Дмітрієва О.І. Формування правосвідомості старшокласників з порушеннями слуху : монографія / О.І.Дмітрієва. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2018. – 172 с.
Козлова А. А. Использование игровых форм на уроках права / А. А. Козлова // Преподавание истории и обществознания в шк. – 2004. – № 5. – С. 70-73.
Фіцула М. М. Педагогіка : навч. посіб. для студ. вищ. пед. закл. освіти / М М Фіцула. – К.: Видав. центр «Академія», 2002. – 528 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ліцензійний договір № ____
на використання твору
м. Кам’янець-Подільський "_____"____________201_ р.
___________________________________________________________________________________________________________________
(П.І.П. автора, співавторів)
(що надалі іменується Ліцензіар (Ліцензіари)) з одного боку та Збірник наукових праць «Актуальні питання корекційної освіти» в особі наукового редактора Гаврилова О.В., що діє на підставі Статуту (надалі іменується Ліцензіат), уклали даний договір про таке:
Визначення термінів
Терміни, що використовуються в цьому Договорі, вживаються у такому значенні:
Твір – наукова стаття, яка запропонована Ліцензіаром для публікації в збірнику наукових праць «Актуальні питання корекційної освіти»;
Ліцензіар – автор (автори), якому (яким) належать виключні авторські права на Твір;
Невиключна ліцензія – ліцензія, яка не виключає можливості використання Ліцензіаром Твору та видачі ним іншим особам ліцензій на використання даного Твору.
Сторони – Ліцензіат та Ліцензіар.
Інші терміни, що використовуються в Договорі, визначаються згідно з нормами чинного законодавства України.
1. Предмет договору
1.1. Ліцензіар надає Ліцензіату безоплатно невиключну ліцензію на використання письмового твору (наукового, технічного або іншого характеру) (далі – Твір), викладеного_ ____________мовою, на умовах та на строк, визначених цим Договором. Назва твору __________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________
1.2. Ліцензіар гарантує, що він володіє виключними авторськими правами на переданий Ліцензіату Твір.
2. Майнові права, що передаються Ліцензіату
2.1. Ліцензіар надає Ліцензіату на весь строк дій виключних авторських прав на Твір наступні права:
2.1.1. право на відтворення Твору: опублікування в збірнику наукових праць «Актуальні питання корекційної освіти» (далі – Видання)_____________________ мовою, оприлюднення, дублювання, тиражування або інше розмноження Твору без обмеження тиражу примірників. При цьому кожен екземпляр Твору повинен містити ім'я Ліцензіара;
2.1.2. право на поширення Твору будь-яким способом;
2.1.3. право на включення до складеного Твору;
2.1.4. право на доведення до загального відома, у т.ч. розміщення Твору повністю або частково в мережі Інтернет на веб-сторінці журналу та інших інформаційних ресурсах.;
2.1.5. право переробляти, адаптувати або іншим чином змінювати Твір без порушення суті змісту;
2.1.6. право перекладати Твір у випадку, коли Твір викладений мовою іншою, ніж мова, якою передбачена публікація у Виданні.
2.1.7. право на використання метаданих (назва, ім'я автора (правовласника), анотації, бібліографічні матеріали тощо) Твору шляхом розповсюдження і доведення до загального відома, обробки та систематизації, а також включення в різні бази даних та інформаційні системи;
2.1.8. Ліцензіар надає Ліцензіату згоду на передачу, зберігання та обробку його персональних даних без обмеження терміну з метою включення їх до бази даних відповідно до Закону України No. 2297-УІ "Про захист персональних даних" від 01.06.2010:
- прізвище, ім'я, по батькові;
- відомості про наукову кваліфікацію (науковий ступінь, вчене звання);
- відомості про місце роботи та посаду;
- контактні дані авторів;
- відомості про наявність друкованих творів у загальнодержавних та міжнародних базах даних наукової літератури з метою їх подальшої обробки для здійснення пошукових операцій у цих базах даних.
Персональні дані і метадані статті надаються для їх зберігання і обробки в різноманітних базах даних і інформаційних системах, включення їх в аналітичні і статистичні звітності, створення обгрунтованих взаємозв'язків об'єктів творів науки, літератури і мистецтва з персональними даними і т.п. на території, яка не обмежена. Ліцензіат має право передати зазначені дані для обробки та зберігання третім особам за умови повідомлення про такий факт з наданням відомостей про третю особі (найменування та адреса) Ліцензіару. Відкликання згоди на зберігання та обробку персональних даних проводиться Ліцензіаром шляхом направлення відповідного письмового повідомлення Ліцензіату.
2.2. Ліцензіар передає права Ліцензіату за цим Договором на основі невиключної ліцензії. Дата підписання Договору є моментом передачі Ліцензіату прав, вказаних у цьому Договорі.
3. Територія використання
3.1. Територія, на якій допускається використання прав на Твір, не обмежена.
4. Строк, на який надаються права
4.1. Договір є чинним з дати його підписання та укладається на строк 3 років, але не більше терміну чинності виключного майнового права на Твір.
4.2. Строк дії Договору може бути продовжений згідно чинного законодавства України.
4.3. У випадку, коли Твір не прийнято до публікації або Ліцензіар відкликав рукопис, даний договір втрачає силу.
5. Відповідальність сторін договору
5.1. Ліцензіар заявляє, що:
- він є автором (співавтором) Твору;
- авторські права на даний Твір не передавались раніше та не будуть передані в майбутньому третім особам;
- даний Твір не був раніше опублікований і не буде опублікований у будь-якому іншому виданні до публікації його Ліцензіатом;
- він не порушив права інтелектуальної власності інших осіб. Якщо у Творі наведені матеріали інших осіб, за виключенням випадків цитування в обсязі, виправданому науковим, інформаційним або критичним характером Твору, використання таких матеріалів здійснюється Ліцензіаром з дотриманням норм законодавства;
- він отримав усі необхідні дозволи на використання результатів, фактів та інших перейнятих матеріалів, правовласником яких є не він;
- Твір не містить відомості, заборонені до відкритої публікації згідно чинного законодавства України та його друк і/або разповсюдження Ліцензіатом не призведуть до розголошення секретної (конфіденційної) інформації (включаючи державну, службову таємницу).
5.2. Ліцензіат зобов'язується дотримувати передбачені чинним законодавством авторські права Ліцензіара, а також здійснювати їх захист і приймати всі можливі заходи для попередження порушення авторських прав третіми особами.
5.3 Ліцензіат має право встановлювати умови прийому і опублікування Твору в журналі. Редколегії журналу належить виняткове право відбору або відхилення матеріалів. Матеріальний носій рукопису поверненню не підлягає. Редакція в листування з питань відхилення статті не вступає, рецензії не висилає.
5.4. У всьому, що не передбачено цим Договором, Сторони керуються нормами чинного законодавства України.
5.6. Цей Договір складений в двох примірниках, що мають однаковий зміст і рівну юридичну силу, по одному для кожної із Сторін.
6. Інші умови
6.1. Для організації оперативної взаємодії в рамках цього Договору сторона «Ліцензіари» повинна призначити зі свого числа представника по цьому Договору.
Така особа є________________________________________________________конт.тел._________________________
6.2. Поштова адреса для відправки Видання_____________________________________________________________ та отримувач Видання_______________________________________________________________________________(П.І.Б.)
7. Реквізити і підписи сторін
Ліцензіат Збірник наукових праць «Актуальні питання корекційної освіти» м. Кам’янець-Подільський
Науковий редактор, кандидат психологічних наук, доцент ____________ Гаврилов О.В. | Ліцензіар (Ліцензіари) _________________(___________________________________________) __________________(______________________________________________) __________________(______________________________________________) __________________(______________________________________________) __________________(______________________________________________) (Заповнюється та підписується всіма співавторами Твору)
|
|
|