МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВОЇ ГРИ СОЦІАЛЬНОГО СПРЯМУВАННЯ ЗІ СТАРШИМИ ДОШКІЛЬНИКАМИ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

Автор(и)

  • А.В. Курєнкова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2019-14.148-158

Анотація

У статті автором висвітлено методичні особливості організації та проведення сюжетно-рольових ігор соціального спрямування у роботі з дітьми старшого дошкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку. Здійснено теоретичний аналіз проблеми ігрової діяльності як засобу формування соціальної 

компетентності дошкільників досліджуваної категорії. Охарактеризовано особливості ігрової діяльності дітей із інтелектуальними порушеннями. Визначено психолого-педагогічні умови, яких необхідно дотримуватися педагогові для організації ігрової діяльності. У результаті проведення педагогічного експерименту виділено чотири етапи навчання сюжетно-рольової грі соціального спрямування дошкільників із порушеннями інтелекту: пропедевтичний; створення ігрової ситуації, ознайомлення з атрибутами, навчання ігровим маніпуляціям з ними; навчання рольовим діям; програвання сюжетно-рольової гри. Висвітлено структуру занять, що складалася з трьох етапів: підготовчого, основного та заключного. Розкрито методи і прийоми, що застосовувалися на кожному з етапів заняття з сюжетно-рольової гри.

 

Біографія автора

А.В. Курєнкова

аспірант кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету ім. А.С.Макаренка

Посилання

Выготский, Л. С. (2004). Психология развития ребенка. М.: Эксмо .

Гросс, К. (1916). Душевная жизнь ребенка. Киев: Издание Киевского Фребелевского общества

Докторович, М. О. (2009). Соціальна компетентність як наукова проблема. Психологія і суспільство, 3, 144-147

Курєнкова, А. В., Бондаренко, Ю. А. (2016).Аналіз проблеми соціальної компетентності в теорії освіти. Збірник наукових праць «Педагогічні науки», 73, Том 2, 26-31

Миронова, С. П. (2014). Методика корекційної роботи при порушеннях пізнавальної діяльності. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

Рубинштейн, С. Я. (2016). Психология умственно отсталого школьника. М.: Институт общегуманитарных исследований

Синьов, В. М., Матвєєва, М. П., Хохліна, О. П. (2008). Психологія розумово відсталої дитини. К.: Знання

Смирнова, Е. О., Рябкова, И. А. (2016). Психология и педагогика игры. Москва: ЮРАЙТ

Соколова, Н. Д. (1993). Игровая деятельность умственно отсталых дошкольников. В Л. П. Носкова (Ред.), Дошкольное воспитание аномальных детей: Книга для учителя и воспитателя, (сс. 135-147). М.: Просвещение

Хинш, Р. (2005). Социальная компетенция. Харьков: Гуманитарный

Эльконин, Д. Б. (1978). Психология игры. М.: Педагогика

Meichenbaum, D. (1981). Components of the Model. In Jeri Dawn Wine & Marti Diane Smye (Eds.), Social competence, (рр. 37-60). New York, London: The Guilford Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-13

Номер

Розділ

Статті