ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОКОНСУЛЬТАТИВНОЇ ТА ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНОЇ РОБОТИ З СІМ’ЄЮ, ЯКА ВИХОВУЄ ДИТИНУ З ПОРУШЕННЯМ МОВЛЕННЯ

Автор(и)

  • А.І. Куриця

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2019-14.159-168

Анотація

У статті йдеться про важливість психоконсультативної та психотерапевтичної роботи з сім’ями, які виховують дитину з порушеннями мовлення. З’ясовано, фахівці вирішують багато завдань, що стосуються дитини, але їх робота не обмежується взаємодією лише з дитиною; вона включає і роботу з сім’єю. Зазначено, що знання особливостей такої сім'ї, допоможе фахівцям різних напрямків більш ефективно організовувати співпрацю з сім'єю, яка виховує дитину з порушеннями мовлення. Акцентовано увагу на тому, що повноцінно функціонуюча сім’я створює сприятливі умови для гармонійного розвитку і виховання дитини. Значення сімейного виховання підтверджує те, що в сім’ях, в яких подружні стосунки є проблемними, у два рази частіше зустрічаються діти з порушеннями у психічному розвитку, такими як: ЗПР, ТПМ, порушення інтелекту. Зазначено, що важливим видом психологічної допомоги в ефективному супроводі сімей, які виховують дитину з порушенням мовлення є психологічне консультування та психотерапія. Даний вид роботи підвищує ефективність роботи фахівців усіх напрямків, оскільки спрямований на покращення емоційного стану як дитини, так і сім’ї вцілому. Зауважено, що завданням фахівців є своєчасна допомога та супровід таких сімей для кращої адаптації, соціалізації та реабілітації як батьків, так і дитини.

 

Біографія автора

А.І. Куриця

кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри логопедії та спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка

Посилання

Ветрила Т.Г. Успешное функционирование семейной системы как основа развития и становления гармоничной личности / Т.Г. Ветрила // Вестник психиатрии и психофармакотерапии. – 2008. – № 2 (14). – С. 27–31.;

Эйдемиллер Э. Г. Семейный диагноз и семейная психотерапия: учеб. пособие для врачей и психологов / Э. Г. Эйдемиллер, И. В. Добряков, И. М. Никольская. – СПб.: Речь, 2003. – 332 с.;

Кришталь В.В. Системная семейная психотерапия нарушений здоровья семьи / В.В. Кришталь // Медицинская психология. – 2007. – Т. 1, № 2. – С. 3– 8.;

Маркова М.В. До проблеми трансформації інституту сім’ї / М.В. Маркова // Міжнародний психіатричний, психотерапевтичний та психоаналітичний журнал. – 2007. – № 1. – С. 91–94.;

Мастюкова Е.М. Семейное воспитание детей с отклонениями в развитии / Е.М. Мастюкова, А.Г. Московкина. – М., 2004. – 560 с.;

Пов’якель Н. І. Сімейне психоконсультування в становленні партнерської інтенції як рефлексивного механізму саморегуляції у профілактиці й подоланні конфліктів / Н. І. Пов’якель // Актуальні проблеми психології.— Т. 3: Консультативна психологія і психотерапія: Зб. наук. пр. Ін-ту психол. ім. Г. С. Костюка АПН України / За ред. С. Д. Максименка, З. Г. Кісарчук.— К.: Міленіум, 2005.— Вип. 3.— 244 с.;

Силяева Е.Г. Психология семейных отношений с основами семейного консультирования / Е.Г. Силяева. – М. : Академия, 2005. – 250 с.;

Singer, G.H., Ethridge, B.L., and Aldana, S.I. (2007). Primary and secondary effects of parenting and stress management interventions for parents of children with developmental disabilities: A meta-analysis. Mental Retardation and Developmental Disabilities Research Reviews, 13(4), 357-369.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-13

Номер

Розділ

Статті