ПИТАННЯ НАДАННЯ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ ЛЮДЯМ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В МІЖНАРОДНИХ ДОКУМЕНТАХ

Автор(и)

  • О.Г. Маруда

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2019-14.190-205

Анотація

У статті здійснено аналіз міжнародних документів, що стосуються дотримання прав людей з інтелектуальними порушеннями. Зазначено, 

що ці документи є основою теоретичного підґрунтя у наданні корекційно-педагогічної допомоги таким людям. Відзначено, що забезпечення прав осіб з інтелектуальними порушеннями, зокрема на послуги на рівні громади, самостійне життя з відповідною підтримкою та включення до місцевої спільноти, є необхідною умовою функціонування будь-якого розвинутого демократичного суспільства. Наголошено на значущості того, що послуги і підтримка повинні відповідати кращим інтересам людини та не становити перешкоди у дотриманні інших прав. Наведено основні вимоги, відповідно до яких визначається правомірність отримання доступу до корекційно-педагогічної допомоги, яка повинна відповідати вимогам сучасних європейських підходів та міжнародному законодавству, яке орієнтовано на деінституціоналізацію, нормалізацію та соціальну інтеграцію, а не на ізоляцію та сегрегацію таких осіб.

 

Біографія автора

О.Г. Маруда

аспірант кафедри психокорекційної педагогіки факультету спеціальної та інклюзивної освіти Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Імереллі, Р., Кравченко, Р., Майорова, Н. та ін. (2011). Посібник для законних представників людей з інтелектуальною недостатністю та психосоціальними розладами з питань захисту прав, опіки та піклування. К.: ВГО «Коаліція».;

Комитет по правам людей с инвалидностью. (2017). Замечание общего порядка № 5 о самостоятельном образе жизни и вовлеченности в местное сообщество. (CRPD/C/GC/5). Конвенция по правах людей с инвалидностью. Организация Обьединенных Наций.;

Комитет по экономическим, социальным и культурным правам. (2008). Замечание общего порядка № 5 - Лица с какой-либо формой инвалидности. Подборка замечаний общего порядка и общих рекомендаций, принятых договорными органами по правах человека: Том 1, 32-43. (UN Doc HRI/GEN/1/Rev.9(Vol.I). Нью-Йорк.: ООН. URL: https://www.refworld.org.ru/pdfid/545a2a534.pdf.;

Конвенція ООН про права осіб з інвалідністю від 13 груд. 2006 р. Ратифіковано Законом № 1767-VI від 16.12.2009. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/ show/995_g71.;

Нагорна, В. (2015). Класифікація прав дітей з особливими потребами в системі прав людини: загальнотеоретичні аспекти. Університетські наукові записки, 55. 13-22. URL: www.unz.km.ua.;

Рабінович, П.М. (2004). Права людини і громадянина: навчальний посібник. К.: Атіка.;

Сагайдак, І. (2014). Права дітей з обмеженими можливостями: теоретико-правовий аналіз: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. юрид. наук. К: Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова.;

Сідєльнік, Л., Кравченко, Р., Гончар, Л. (2006). Як захистити дитину з розумовою відсталістю у ході надання освітніх та соціальних послуг. Навчально-методичний посібник для корекційних педагогів та соціальних працівників. К.: ВГО «Коаліція».;

Скакун, О.Ф. (2008). Теорія держави і права: підручник. Х.: Консум.;

Ткаченко, О. (2012). Громадянське суспільство, соціальна політика, проблеми інвалідності. URL: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2012-2/doc/6/07.pdf.;

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-13

Номер

Розділ

Статті