КОРЕКЦІЙНА СТРАТЕГІЯ У ФІЗІЧНОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ ЗІ СПАСТИЧНИМ ТИПОМ РУХОВИХ ПОРУШЕНЬ

Автор(и)

  • М.Д. Мога

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2019-14.228-238

Анотація

У статті розглянуті основи корекційної стратегії в фізичному вихованні дітей раннього віку із спастичними парезами церебрального та спинального рівнів. На основі попереднього аналізу і систематизації зроблена спроба розробки універсальної генеральної стратегії корекції для подолання рухових порушень у дітей зазначеного контингенту. Розробляєма стратегія передбачає послідовну реалізацію ряду корекційних векторів. Початковим визнаний вектор релаксації, релізу, подолання рестрикцій, що створить необхідний фон для старту корекційних заходів. Наступним був визнаний корекційний вектор вивільнення необхідних ступенів свободи в опорно-рухової системи підопічних. Третій корекційний вектор представлений напрямком гармонізації м'язовофасціальної системи, досягненням належного балансу між м'язами антагоністами, згиначами і розгиначами Четвертий корекційний вектор повинен відповідати за управління глобальними і локальними рухами на основі вдосконалення міжпівкульних нейронних координацій. Кожен з представлених стратегічних векторів складається з окремих технік, методик, процедур, прийомів, які будуть в подальшому реалізовані в умовному методичному блоці корекційної програми. У зроблених висновках наголошується на необхідності гармонійного поєднання константного стратегічного векторального напрямку з приватними тактичними корекційними діями, реалізованими в певній послідовності.

 

Біографія автора

М.Д. Мога

кандидат педагогічних наук, докторант кафедри ортопедагогікі, ортопсихології та реабілітології Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова

Посилання

Єфименко М. М. Сучасні підходи до корекційно-спрямованого фізичного виховання дошкільників з порушеннями опорно-рухового апарату : монографія / М. М. Єфименко. – Вінниця : Нілан-ЛТД, 2013. – 356 с.

Єфименко М. М. Модель корекційного фізичного виховання дітей з порушеннями опорно-рухового апарату / М. М. Єфименко // Гуманізація навчально-виховного процесу / Слов’янський державний педагогічний ун-т. ‒ Слов’янськ, 2012. – Вип. 60, ч. 2. ‒ С. 300 ‒ 309.

Єфименко М.М. Основи корекційно спрямованого фізичного виховання дітей з порушеннями опорно-рухового апарату : Дис. д-ра пед.. наук ‒ Київ, 2014. – 441 с.

Кожевникова В.Т. Современные технологии физической реабилитации больных с последствиями перинатального поражения нервной системы и детским церебральным параличом. М. : Маджента, 2013. – 568 с.

Мога М.Д. Робоча модель системи корекції спастичних форм рухових порушень у дітей раннього віку засобами фізичного виховання / М.Д. Мога // Наука і освіта Південноукраїнського національного педагогічного університету – Серія : Педагогіка. – Випуск 1-2 / CLI- CLII, 2019. – С. 48-54

Мога Н.Д. Методическая трансформация принципа психофизической релаксации в коррекции двигательных нарушений спастического типа у детей раннего возраста // Збірник наукових праць Харківського національного університету. –2018.- Вип. 43. – С. 237-256

Основи медико-соціальної реабілітації дітей з органічними ураженнями нервової системи. Навчально-методичний посібник / за ред. Мартинюка В.Ю., Зінченка С.М. – К.: Інтермед, 2005. – 416 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-13

Номер

Розділ

Статті