ПРОГРАМА РОЗВИТКУ РОЗУМІННЯ МОВЛЕННЯ УЧНЯМИ ДРУГОГО КЛАСУ З КОМПЛЕКСНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ПСИХОФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • М.М. Свідерська

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2019-14.270-279

Анотація

Засвоєння знань про навколишній світ, оволодіння необхідними вміннями та навичками безпосередньо залежить від якості сприймання, опрацювання та засвоєння почутої інформації. Кожне порушення відображається на мовленнєвій діяльності. У дітей із комплексними порушеннями спостерігається своєрідний розвиток імпресивного мовлення, виникає потреба його 

спеціальної корекції. Для налагодження співпраці з дитиною потрібно враховувати стиль її спілкування. Практичне дослідження розуміння дітьми з комплексними порушеннями усного мовлення засвідчило недостатній рівень сформованості цього процесу. У статті описані складові програми для розвитку розуміння мовлення учнями другого класу з комплексними порушеннями психофізичного розвитку (дітей з аутизмом та інтелектуальними порушеннями і дітей із аутизмом та тяжкими порушеннями мовлення), зокрема: розуміння прийменників; розуміння присвійних займенників; сприймання груп слів за значенням (синоніми, антоніми, омоніми) без використання відповідних термінів; сприймання та виконання складних інструкцій; розуміння змісту почутого тексту; сприймання сленгових слів та виразів; розуміння фразеологізмів; сприймання та розрізнення емоцій; розуміння жестів. Описані також методи роботи для реалізації описаної програми під час навчання.

 

Біографія автора

М.М. Свідерська

аспірант Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка

Посилання

Блеч Г. Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для 1-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти дітей з інтелектуальними порушеннями / Г. Блеч, О. Хайдарова [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://mon.gov.ua/

Комплексна програма розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт» / Наук. кер. та заг. ред. Т. В. Скрипник – К.: «Поліграф», 2013. – 200 с.

Миронова С.П. Корекційна психопедагогіка. Олігофренопедагогіка : підручник / С.П.Миронова – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015. – 312 с.

Тарасун В.В. Аутологія: Теорія і практика : підручник / В.В. Тарасун – К.: «Вадекс», 2018. – 590 с.

Трофіменко Л.І. Програма з корекційно-розвиткової роботи «Корекція мовлення» для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із тяжкими порушеннями мовлення» / Л.І. Трофименко, В.М. Ільяна, З.С. Пригода, Г.В. Грибань, О.О. Аркадьєва [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://mon.gov.ua/

Шульженко Д.І. Основи психологічної корекції аутистичних порушень у дітей : монографія / Д.І.Шульженко – К. : Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, 2009. – 385 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-13

Номер

Розділ

Статті